.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در حاشیه تخریب وزیر مازنی توسط نماینده مازندرانی؛
وزیر مازندرانی قربانی انتقام کور!
چرا این وزیر مازندرانی، مورد تهاجم برخی نمایندگان مازندرانی و یا حتی همشهری های خود قرار گرفته و آیا این خودزنی های استانی که متاسفانه در مازندران به عادتی غلط مبدل شده و مهر تائیدی بر عقب ماندگی های مازندران از قطار توسعه محسوب می گردد، در باره سایر استانها هم مصداق دارد؟!
وزیر مازندرانی قربانی انتقام کور!

سید عبدالله محمدی: بی مبالاتی و بی انصافی در اظهارات اجتماعی بالادستی ها که متاسفانه در ادبیات مدیریتی ما متداول شده است، برخی از خادمان جامعه را قربانی خود کرده و افکار عمومی را در باره آنها دچار شبه های تاثیرگذار نموده تا جائیکه گاهی امکان ادامه خدمت را از افراد ستانده و یا جو نامطلوبی را بر فضای خدمتی افراد حاکم می کند!

یکی از تجلیات این بی انصافی ها، سریال طرح سؤال از وزیر مازندرانی امور اقتصاد و دارایی در طول فعالیت دولت دهم به کارگردانی برخی از نمایندگان است که هم واقعیات و هم حقایق را بخوبی می دانند، و بلاتردید این گونه تمارش ها و تغافل ها، تنها و تنها یک هدف را تعقیب می کنند که آن هم ابراز مخالفت عمده نمایندگان مجلس با سیاستهای اقتصادی و یا حتی سایر سیاستهای رئیس جمهور می باشد!

اما سؤالات عمده ای که در این میان مطرح متوجه سؤال کنندگان از وزراست، این است که اولاً تا کنون چه نتیجه ای از این سیاست های برخوردی گرفته اند و ثانیاً چرا در پروژه طرح سؤال، به تخریب وجهه وزرایی مثل وزیر امور اقتصاد و دارایی می پردازند که حتی مخالفین سیاسی و جناحی دولت هم از اندیشه های بلند و توانایی های اجرایی و نیز کارآمدی طرحهای اقتصادی ایشان ستوده و وی را مستحق تجلیل می دانند؟!

تاسف بارتر اینکه چرا این وزیر مازندرانی، مورد تهاجم برخی نمایندگان مازندرانی و یا حتی همشهری های خود قرار گرفته و آیا این خودزنی های استانی که متاسفانه در مازندران به عادتی غلط مبدل شده و مهر تائیدی بر عقب ماندگی های مازندران از قطار توسعه محسوب می گردد، در باره سایر استانها هم مصداق دارد؟!

آیا تاکنون مشاهده شده که یک وزیر اصفهانی توسط نمایندگان اصفهانی و یا یک وزیر آذری توسط نمایندگان آذری در محاق قرار گیرد و سرنوشت مرحوم کردان برای آنها رقم زده شود؟!

این چه افتخاری است که یک نماینده مازندرانی، وزیر مازندرانی را به مجلس کشانده و او را به جواب سؤالاتی وادارد که در چرخه مدیریتی هر مسئولی، همواره محتمل است و از قبل هم به وی تذکر داده شود که جواب شما را اگر واقعیات باشند، نمی پذیریم، مگر اینکه شما حقایق پشت پرده را بیان کنید!

معلوم نیست که منظور نماینده مازندرانی از این پیش دستی ها چیست؟ حقایق اقتصاد ما هم مثل واقعیات آن کاملاً پیدا و محرز است و اصرار در بیان محرمانه ها و یا پافشاری در اعتراف گیری رسمی از یک وزیر که محافظ نوامیس اقتصاد ماست، چه پشت صحنه ای دارد؟!‍

آیا نماینده محترم مازندرانی نمی داند که هر جمله اعترافی و اقراری وزیر محترم، می تواند خوراکی برای رسانه های بیگانه و یا برنامه ریزان استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی شود؟!

آخر چگونه ممکن است که یک نماینده نداند که نارسائی های موجود در نظام بانکی، ریشه فرهنگی و بافتی و ساختاری داشته و مدیریت عالی اقتصاد ملی نمی تواند پاسخگوی همه اتفاقات ریز و درشت در جزئی ترین سیاست های بانکی و یا حتی فراتر از آن، یعنی ریزترین عملکردهای بانکی باشد و طبعاً نتیجه اینطور سؤالات، فرصتی برای تجدید اشرافیت هاست و وزیر تنها می تواند آن معضل مطروحه را حل کند، اما تضمینی برای بروز سایر معضلات نمی تواند بدهد و نه تنها ایشان، بلکه هیچ مسئول دیگری هم نمی تواند بهتر از این عمل کند!

آنچه که در سریال طرح سؤال از وزیر اقتصاد به ذوف می زند، بکارگیری اصطلاحات غیر متداول توسط نماینده موردنظر مبنی بر نشان دادن کارت زرد! و یا گریز همیشگی وزیر از طرح حقایق و پناه گرفتن در پشت واقعیات و مسائلی از این قبیل است که این اصلاً در شأن یک نماینده نیست!

تردیدی نیست که هدف نهایی این طرح سؤال و قانع نشدن نمایندگان به جواب های داده شده، مقدمه کشاندن مجدد این وزیر به طرح استیضاح و احتمالاً خاتمه دادن به فرصت خدمتی ایشان است و این در حالی است که اولاً همه می دانند که ایشان منظور اصلی نمایندگان نبوده و این عمل شبیه به داستانهای ملانصرالدینی در فولکلور ماست و ثانیاً اگر ایشان در مدیریت اقتصاد بروز نمی کرد، الآن اقتصاد ما نمی توانست در اوج بحران اقتصادی جهان بخصوص اقتصاد جهان غرب، اینگونه حرفهای قاطع برای گفتن داشته باشد!

آیا این ناسپاسی نیست که در مقابله های احتمالی دو قوه، از وزیری انتقام گرفته شود که بالاترین سطح عملکرد را ارائه نموده و بن بست گشائی های متعددی را در اقتصاد ملی ما طراحی و اجرا کرده است؟!البته این تعارف، دلیلی بر نبود انتقاد و ایراد در کار ایشان نیست، بلکه حرف ما این است که ما نباید تنها به نیمه خالی لیوان نگاه کنیم!

علی ایحال هنوز برای ما معلوم نیست که آقای نماینده مازندرانی دنبال چه مطالبه ای است، در حالیکه می داند و می دانیم که در زمان باقی مانده از دوره دولت دهم، هیچکس نمی تواند ناخدای کشتی اقتصاد ما در طوفان تحریم ها و تهدیدهای استکباری و نیز بحران ناشی از اختلاس 3000 میلیارد تومانی و اتفاقات مشابه باشد!

امیدواریم تا دیر نشده سایر نمایندگان مازندرانی و شمالی با حمایت از ایشان، جو موجود را خنثی کرده و امکان تکروی و احتمالاً خودمحوری را از کسی که تخصص و آشنایی چندانی با فرمولهای اقتصادی ندارد، بگیریم.چرا که از ما به عنوان یک مازندرانی، انتظار می رود که اگر کمکی به یک مسئول موفق، کارآمد، نخبه و بی شیله و پیله مازندرانی نمی کنیم، حداقل آتش بیار معرکه نبوده و اینگونه به خودزنی های خود افتخار نکرده و بی مبالاتی پیشه نکنیم!


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شهسواری 3 ارديبهشت 1391
متاسفانه آقای نیکنام بنا به خصومت انتخاباتی و چون دکتر حسینی از ایشان حمایت نکردند می خواهد تلافی کندو حاصل این دعوی چیزی جز بردن آبروی مردم شریف تنکابن نیست! ما همین جا همه این کارهای مسخره را محکوم می کنیم
نا شناس 3 ارديبهشت 1391
وزير خطه مازندران را
نكوبد غيريك مازندراني!
ضيايي از چالوس 3 ارديبهشت 1391
من از نمايندگان مازندراني كه باعث ريزش نيروهاي ايسن استان ميشوند خواهش ميكنم كمي از نمايندگان ساير استان يادبگيرند از نمايند ه بابل اقاي كريمي كه هميشه از وزرا ومسولين استاني حمايت ميكنند و برخلاف عده اي چوب لاي چرخشان نمي گذارند واقعا تشكر ميكنم اقاي كريمي بارها از كردان و شيخ الاسلام و عباسي وديگر عزيزان مازني دفاع كردند درودبر تواي مازني بامرام
نا شناس 3 ارديبهشت 1391
متن بسيار زيبايي را نوشتيد.
نا شناس 3 ارديبهشت 1391
کدوم خدمت ازاین وزیر در چارچوب قانون دیدید . این قدر دفاع نکنید . اگر کارمی کردند ارزش پول ما پایین نمی آمد وگرانی و سردرگمی اقتصادی و...
در گرو کارنکردن تیم اقتصادی دولت است .
بحث بحث مازندران نیست بحث آینده است که ماآنرا با این وزرا ی ناکارامد ازدست دادیم .
یک ایرانی 3 ارديبهشت 1391
من به عنوان یک ایرانی به این وزیر شجاع افتخار میکنم.
حسن 3 ارديبهشت 1391
مثال مازندرانی اهن را اهن میزند واقعا متاسفم باعث خجالت مازندرانی ها است
نا شناس 3 ارديبهشت 1391
با تشکراز متن شما به هرحال همانگونه که گفتند نماینده ی محترم دنبالل واقعیات نبودند چراکه اگربودندخیلی زودتر ازاینهابهعنوان یک نماینده فعالیتی میکردند وم ردم صدا ونام ایشان راازپشت تریبون مجلس میشنیدند!

به هرحال واقعیت این است کهایشان بایدرهرو کسانی باشند که از دستنوشته وامضایشان بهعنوان مهر تایید درتبلیغاتانتخاباتی استفاده کردند واز دور خارج شدند وحالا به اشتباه پهلوانی وقه رمانی رامورد عتاب قرار میدهند
نا شناس 3 ارديبهشت 1391
آیا به صرف مازندرانی بودن باید از خطای وزرا درگذشت و آنها را مورد سوال قرار نداد. هم شهری بازی نه با منطق عقل سازگار است و نه با منطق شرع. اگر یک وزیر مازندرانی فرد متهم به قتل را رئیس بیمه سازمان تامین اجتماعی کند آیا نماینده مازندرانی نباید او را به دلیل مازندرانی بودن مورد سوال یا استیضاح قرار دهد؟ آیا با وجود چنین تفکری می توان به اصلاح کشور امیدوار بود؟ لطفا نگاه خود را به مسایل عوض کنید.
نا شناس 3 ارديبهشت 1391
کاملا درست است.احسنت
l ...م 3 ارديبهشت 1391
آقای نماینده مازندرانی (همشهری) وزیر اگر حرمت کوش شکسته ا یشان را میکردی که نه کردی بشو برار
پیمان 3 ارديبهشت 1391
آقای نیکنام همیشه با شجاعت از حق دفاع می کند، کشاندن وزیر هم به مجلس توسط ایشان به خاطر این بود که بانکها با سودی که به دلیل دریافت وام از مردم می گیرند و نوع قرارداد بانکی که منعقد می شود جهت دریافت وام، عملا خون مردم رو در شیشه می کنند و به جای یه وام 50 میلیون تومانی با قانونی که دارند و تضمینی که گرفتند یه دفعه با دیرکرد وام تمام دارایی یا خونه یا ملک شخص رو ازش می گیرن که ارزشش چند برابر وام دریافتی هستش!!! این در حالی هست که هیچ جای دنیا همچین قانونی حاکم نیست جز در بانکهای کشور ما!!! نیکنام داره از حق مردم دفاع می کنه، نه اینکه به خاطر بچه محل بودن با وزیر سکوت کنه!!! چون انجام درست کار و وظیفه بچه محللی و دوست و برادر نمیشناسه!!! پس لطفا بی دلیل جوسازی نکنید.
ساروی 3 ارديبهشت 1391
قابل توجه مردم شریف مازندران

راه برون رفت از این افاضات:

استان مازندران بعد بهشهر به گلستان واگذار گردد ،

از بهشهر تا آمل به استان تهران هدیه داده شود

از محمود آباد تا رامسر هم به عنوان منطقه آزاد ساحلی همانند کیش ، و به صورت مستعمره زیر نظر حکومت مرکزی اداره گردد

مطمئنا این طرح با استقبال مسئولین استان مواجه خواهد شد

با سپاس
مازندرانیهای لهجه تهرانی....

خدای مسخره نکنید ، حق ماست
استانداری که عرضه ندارد از زمین های دشت ناز ، زمین دولتی بگیرد و به فرودگاه ساری بدهد تا طول باند آن برای هواپیمای پهن پیکر آماده شود ، بعد شما عزیزان به نماینده گیر می دهید
سریال پایتخت حق ماست ! و هنوزم روز خوش ماست
سلمان 3 ارديبهشت 1391
افرين برشما و كريمي نماينده بابل كه به زادگاه شيران علاقه داريد احسن به غيرت مازندرانيهاي غيرتمند
اقاخجالت داره 3 ارديبهشت 1391
نيكنام من كه تورا مي شناسم تابحال نام ونشاني نداشتي چي شد مردم به شما راي ندادند چرابه دكتر ما حمله كردي . برو عمو بفكر بيكاريت باش
نا شناس 3 ارديبهشت 1391
متن بسيار خوبي بود.

اي كاش كمي تعسب تركها و اصفهانيها رو داشتيم .
موسوی 3 ارديبهشت 1391
اینکه تیم اقتصادی آقای وزیر در قبال نابسامانی های اقتصادی کشور چندان کارآمد نبوده هیچ شبه ای نیست. ولی کاش در چنین مواقعی مسئولین مازنی نسبت به هم ملاحظات را هم در نظر بگیرند.
امیداوارم که موضوع مرحوم کردان و توکلی عبرتی واسه دیگران باشه.
سلمان 3 ارديبهشت 1391
افرين برشما و كريمي نماينده بابل كه به زادگاه شيران علاقه داريد احسن به غيرت مازندرانيهاي غيرتمند
محمد 3 ارديبهشت 1391
به چه کسی اعتراض می کنیم ایا این نمایندگان را خودمان انتخاب نکردیم خود کرده را تدبیر نیست خدا عاقلاشان کند البته تا وقتی که بغض علی در میان باشد دامن .... افتادند چیزی ساده است.
علی از تهران 3 ارديبهشت 1391
من به عنوان یک هموطن از آقای نیکنام سوال می کنم ایشان با این احساس مسئولیتی که به مسائل کشور و به خصوص شهر خود دارند چطور رای سی هزار رای خود را از دست داده و به چهار هزار رای قانع شده اند؟ آیا مردم تنکابن نمیتوانند نماینده دلسوز شهر خود را که در کمال ادب و شخصیت از حقوق آنها دفاع میکند بشناسند؟ نماینده ای که بدونه هیچ پادر میانی و میانجی گری توانست تایید صلاحیت شود!!!!!
منتقد دولت 3 ارديبهشت 1391
به عنوان یک منتقد دولت میگویم که وزیری به این شجاعت در وزارت اقتصاد و دارایی وجود نداشته که بتواند اینطور علمی و کارآمد به کشور خدمت کند. آقای نیکنام باید در به فکر رفع ایرادات و بهبود عملکرد خود باشد.
کیانا از خرمآباد 3 ارديبهشت 1391
جیگرم حال اومد. یکی نسیت از این بابا بپرسه تو که آلت دست دیگران شدی چطور میخوای از حق مردم شهر دفاع کنی. ای کاش میگفتی متن سوال رو با ادب تر برات می نوشتن تا چهار هزار رای یاقی ماندرو از دست ندی .
نا شناس 3 ارديبهشت 1391
واقعا متن جالبی بود و خیلی زیبا نوشته شده بود . ای کاهش به صورت ملی در تمام سایت ها و روزنامه ها کار میشود.
نا شناس 3 ارديبهشت 1391
آقا این بابا حق داره چون اگر فردا بزنه حسنی وزیر نباشه اولین رقیب انتخاباتی نیکنام همین حسینی . پس طبیعی که از حالا بخواد اونو خراب کنه چه با تبانی با دیگران، چه تهمت ، چه توهین ولی افسوس که همه ی این کارها دور از مردانگی بود
نا شناس 3 ارديبهشت 1391
همانطور که اشاره نمودید این به عادتی بد در بین نمایندگان مازندرانی تبدیل شده مثل سرنوشت آقای کردان.
شما هم نظر بدهيد 3 ارديبهشت 1391
یکی هم پیدا بشه این مدیران بی کفایت رو از گلستان ببره
ugd 5 ارديبهشت 1391
سلام بحث مازنی وغیر مازنی نیست دوستان
هر کسی درسطح ملی مسئولینت دارد باید به فکر مردم باشه پدر مارو این باند بازی ها داره در میاره واز طرفیهم این حب جاه و مقام وپست
تنها چیزی که برا بعضی باضطلاح مسئولین مهم نیست
قانونو قانون مندی هستش مخصوصا با نمایندگان که در قوه مققننه هستن ولی ما تا بحال هرچی از نمکاینگان مازنی دیدم جز نقض قانون وفراقانونی عمل کردن نیست
نمایندگی اونها برا هیچکس سودی نداشته باشه برا بستگان واطرافیان وبادمجان دور قابچینا ها خیل منفعت داشت!!!!
نيما 7 ارديبهشت 1391
آقاي ابراهيمي و دارو دسته محترم شمايي جرات زدن عقيده مخالف رو نداريد.بيجا مي كنيد كار خبرنگاري مي كنيد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.